«Powrót

Procedury bez barier w podkarpackiej KAS

Procedury bez barier w podkarpackiej KAS

Procedury bez barier w podkarpackiej KAS

Osoba poruszająca się przy pomocy wózka
  • Pracownicy  Pierwszego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie  i Urzędu Skarbowego w Dębicy uczestniczyli w działaniach realizowanych w ramach projektu „Procedury bez barier" (komponent obsługa klienta)
  • W projekcie wzięły udział urzędy administracji publicznej - wśród nich urzędy skarbowe i Krajowa Informacja Skarbowa
  • W Raporcie podsumowującym projekt jako dobrą praktykę związaną z obsługą klienta ze szczególnymi potrzebami wskazano przygotowanie przez Izbę Administracji Skarbowej w Rzeszowie zindywidualizowanych procedur ewakuacyjnych spójnych dla urzędów, które podlegają Izbie, uwzględniających indywidualne uwarunkowania i zasoby lokalnych urzędów. 

Projekt „Procedury bez barier" (komponent obsługa klienta) to projekt Kancelarii Prezesa Rady Ministrów współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), którego celem  było wsparcie urzędów administracji publicznej w zwiększeniu dostępności usług publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Podstawę działań doradczych stanowiły wyniki przeglądu procedur. Następnie ustalono indywidualne plany działań doradczych dla każdego urzędu objętego projektem i przygotowano rekomendacje odnoszące się do dalszych działań w zakresie dostępności.
W Raporcie podsumowującym projekt realizowany w 90 urzędach administracji publicznej, jako dobrą praktykę związaną z obsługą klienta ze szczególnymi potrzebami wskazano przygotowanie przez Izbę Administracji Skarbowej w Rzeszowie zindywidualizowanych procedur ewakuacyjnych, spójnych dla wszystkich urzędów podlegających Izbie. Tę praktykę zidentyfikowano podczas działań realizowanych w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Rzeszowie. 
Zdobyte przez uczestników projektu doświadczenia przyczynią się do dalszego sprawnego wdrażania rozwiązań z zakresu zwiększania dostępności usług publicznych.

Raport podsumowujący projekt
Więcej informacji o projekcie dostępna jest na stronie projektu .