«Powrót

Podpisywanie przez pełnomocników comiesięcznych informacji – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Podpisywanie przez pełnomocników comiesięcznych informacji – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Podpisywanie przez pełnomocników comiesięcznych informacji – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

W związku ze zgłaszanymi wątpliwościami w sprawie podpisywania przez pełnomocników comiesięcznych informacji, składanych na podstawie art. 82 § 1b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.), Ministerstwo Finansów uprzejmie wyjaśnia, co następuje.
Informacje o prowadzonej ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 poz. 710 z późn. zm.), składane na podstawie art. 82 § 1b Ordynacji podatkowej, są informacjami składanymi ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych na podstawie przepisów prawa podatkowego.
Należy wskazać, iż zgodnie z treścią art. 3 pkt 5 Ordynacji podatkowej przez deklaracje rozumie się również zeznania, wykazy, zestawienia oraz informacje, do których składania obowiązani są na podstawie przepisów prawa podatkowego, podatnicy, płatnicy i inkasenci. Pojęcie deklaracji obejmuje więc także informacje, składne na podstawie art. 82 § 1b Ordynacji podatkowej.
Kwestie pełnomocnictw do podpisywania deklaracji, w rozumieniu art. 3 pkt 5 Ordynacji podatkowej, są normowane w rozdziale 9a Działu III Ordynacji podatkowej. Stosownie do treści art. 80a § 1 Ordynacji podatkowej, jeżeli odrębne ustawy nie stanowią inaczej, deklaracja, w tym deklaracja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej, może być podpisana także przez pełnomocnika podatnika. Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz. U. poz. 2337) określony został wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Wzór pełnomocnictwa (UPL-1) stanowi załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia.
 

Wzór UPL-1.pdf (link otwiera dokument w nowym oknie)

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 17.01.2017 Data publikacji: 17.01.2017 12:07 Data ostatniej modyfikacji: 03.02.2017 08:29
Autor: Izba Administracji Skarbowej w Rzeszowie Osoba publikująca: Paweł Staszkiewicz Osoba modyfikująca: Paweł Staszkiewicz
Rejestr zmian