- Przypominamy, że podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń wpływających na przyznanie subwencji i jej wysokość w ramach Tarczy Finansowej, oferowanej przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), są rejestry publiczne (Krajowej Administracji Skarbowej, ZUS).
- Z pomocy będą mogły skorzystać firmy, których m.in. obroty spadły w związku z COVID-19 po 1 lutego 2020 r. o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu, w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego okresu roku ubiegłego.
- Dla podatników podatku od towarów i usług, niezbędna do otrzymania subwencji informacja o obrotach będzie pochodzić z deklaracji VAT, która zostanie pozytywnie zweryfikowana przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową.
W przypadku VAT-7 bądź VAT-7K chodzi o sumę pól:
· 10 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, zwolnione od podatku
· 11 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium kraju
· 13 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 0%
· 15 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 5%
· 17 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 7% albo 8%
· 19 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 22% albo 23%
· 21 – Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
· 22 – Eksport towarów
· 31 – Dostawa towarów oraz świadczenie usług, za których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 lub 8 ustawy
Pamiętaj, aby złożyć deklarację VAT przed złożeniem wniosku o pomoc z PFR, co pozwoli na jego weryfikację.