Załatwianie spraw - Informacje ogólne
Na parterze Urzędu Skarbowego w Tarnobrzegu znajduje się punkt rezerwacji wizyt, pokój nr 003 – tel. 15 851 43 74. Na powyższym stanowisku istnieje możliwość odbioru zaświadczenia o żądanej treści.
Stanowiska informacji i obsługi podatnikówzlokalizowane są na I piętrze Urzędu Skarbowego w Tarnobrzegu w Sali Obsługi Podatnika, pokój nr 100 - tel. 15 85 14 376, 15 85 14 367.
Na stanowiskach obsługi podatników załatwianych jest większość spraw wymagających wizyty w Urzędzie, tj.:
- pobranie wszelkiego rodzaju formularzy obowiązujących w kontaktach z urzędem (PIT, CIT,VAT, NIP),
- złożenie uzupełnionych formularzy,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o żądanej treści,
- złożenie wszelkich dokumentów kierowanych do Urzędu,
- otrzymanie informacji na temat funkcjonowania systemu podatkowego oraz poszczególnych podatków,
- sprawy dotyczące podatku VAT i kas fiskalnych,
- sprawy związane z umowami kupna-sprzedaży opodatkowanymi podatkiem od czynności cywilnoprawnych (np. kupno samochodu),
- potwierdzenie Profilu Zaufanego e- PUAP,
- złożenie zgłoszeń identyfikacyjnych NIP lub dokonanie aktualizacji danych
(zmiana adresu zamieszkania, aktualizacja numeru rachunku bankowego dla osób nie prowadzących działalności gospodarczej).
Inne często załatwiane w Urzędzie sprawy obsługiwane są:
- pokój nr 101 na I piętrze: sprawy dotyczące podatku od spadków i darowizn (złożenie uzupełnionych formularzy oraz wniosków o wydanie zaświadczeń majątkowych) - tel. 15 85 14 316,
Na pozostałych piętrach budynku, zlokalizowane są komórki merytoryczne urzędu, z którymi podatnicy mają zazwyczaj kontakt na bezpośrednie wezwanie.
Na parterze:
- Wieloosobowe Stanowisko Wsparcia (pok. 001, 002, 016)
- Referat Rachunkowości (pok. 012, 013, 014, 017)
- Referat Czynności Analitycznych i Sprawdzających (pok. 005, 006, 007, 008, 009, 011)
Na I piętrze:
- Sala Obsługi Podatnika ( pok. 100)
- Dział Obsługi Bezpośredniej ( pok. 101, 102, 105,108, 109, 110)
- Wieloosobowe Stanowisko Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej (pok. 103, 104, 111, 112)
Na II piętrze:
- Naczelnik Urzędu, Zastępca Naczelnika Urzędu oraz Sekretariat (pok. 206, 207, 208)
- Referat Spraw Wierzycielskich (pok. 203, 204, 213)
- Referat Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług oraz Podatków Majątkowych i Sektorowych (pok. 209, 210, 211, 212)
Na III piętrze:
- Referat Kontroli Podatkowej (pok. 304, 313, 314)
- Referat Egzekucji Administracyjnej (pok. 306, 307, 308, 309, 312)
- Referat Spraw Wierzycielskich (pok. 305)
- Wieloosobowe Stanowisko Wsparcia (pok. 303)
Skargi i wnioski
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Tarnobrzegu przyjmuje zgłaszających skargi i wnioski od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00
Skargi i wnioski wnoszone pisemnie można składać:
- w siedzibie Urzędu Skarbowego (pokój 207) lub za pośrednictwem poczty na adres: 39-400 Tarnobrzeg, ul. Wyspiańskiego 12.
- faksem pod numer 15 85 14 372
- pocztą elektroniczną na adres: us.tarnobrzeg@mf.gov.pl
- elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP
Skargi i wnioski, zarówno nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z przepisem § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku wniesienia ustnie skargi lub wniosku wyznaczony pracownik Urzędu sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie