«Powrót

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Kontur wózka inwalidzkiego na niebieskim tle

Informacja dla osób z niepełną sprawnością ruchową

Na zdjęciu budynek Urzędu Skarbowego w Mielcu

Adres: Urząd Skarbowy w Mielcu, ul. Żeromskiego 13, 39-300 Mielec

Budynek Urzędu Skarbowego w Mielcu jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Budynek usytuowany jest na osiedlu Żeromskiego, otoczony ulicami: Żeromskiego i Leśną, w sąsiedztwie Zespołu Szkół Technicznych, marketu, zielonego rynku i Hali Targowej.
Do budynku Urzędu Skarbowego w Mielcu można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej.
Łatwy dojazd możliwy jest autobusami:
- linii 1, 4, 5, 6, 7, 8, 24, 44, 44A – przystanek: Żeromskiego Urząd,
- linii 1, 2, 3, 10, 11 – przystanek: Żeromskiego Szpital,
- linii 4, 5, 7, 8, 24, 41, 44, 45, 46, 48 – przystanek: Jagiellończyka Przychodnia,
- linii 2, 3, 10 – przystanek: Jagiellończyka Hala Targowa.
Budynek Urzędu jest budynkiem trzykondygnacyjnym, zaliczanym do grupy budynków średnio wysokich. Wejście do budynku usytuowane jest od strony parkingu znajdującego się po stronie zachodniej. Drzwi wejściowe do budynku są na wysokości poziomu chodnika, do których prowadzi łagodny podjazd wykonany z kostki brukowej dostosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, z balkonikami, o kulach lub dla osób z wózkami dziecięcymi.
Bezpośrednio przed wejściem do budynku znajduje się parking, na którym w odległości około 4 m wydzielono i oznaczono trzy miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełną sprawnością.
Drzwi wejściowe do budynku są automatycznie rozsuwane i przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez ochronę budynku lub pracownika urzędu po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby. Zgłoszenia należy kierować na nr telefonu: 17 78 000 00.
Po wejściu do budynku po prawej stronie od wejścia głównego jest pomieszczenie ochrony. Na przeciwko pomieszczenia ochrony znajduje się stanowisko podawcze oraz punkt „Umów wizytę". Można tam uzyskać doraźne informacje oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy.  Na wprost drzwi wejściowych zamontowano tablicę informacyjną dotyczącą rozmieszczenia komórek organizacyjnych urzędu wraz z numeracją pięter i pokoi.
Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się Sala Obsługi Podatnika, do której prowadzą drzwi przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. W Sali Obsługi Podatnika można złożyć osobiście dokumenty oraz zgłosić potrzebę uzyskania pomocy.

Po wejściu do budynku po prawej stronie w holu wyznaczono stanowisko, z którego mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami. W razie potrzeby informację o dostępności do takiego stanowiska przekazuje bezpośrednio pracownik ochrony.
Za drzwiami wejściowymi do budynku w tzw. przedsionku po prawej stronie znajduje się tablica tyflograficzna z opisami w alfabecie Braille'a dla osób niewidomych i słabowidzących. Na tablicy znajduje się mapa dotykowa prezentująca przestrzeń urzędu, z rozmieszczeniem i opisem najważniejszych pomieszczeń. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (za wyjątkiem tablicy tyflograficznej) i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niedowidzących.
Na Sali Obsługi Podatnika wyznaczono specjalne stanowisko do obsługi osób z niepełną sprawnością, które posiada bardzo dobre oznakowanie widoczne z perspektywy wejścia na Salę Obsługi Podatnika. W razie potrzeby informację o dostępności do takiego stanowiska przekazuje bezpośrednio pracownik ochrony.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących i niedowidzących.
Korytarze w budynku mają szerokość ok. 150 cm, co umożliwia swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich.
Z powodu braku windy dla osób z niepełną sprawnością ruchową dostępny jest tylko parter. W przypadku konieczności kontaktu osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim z pracownikiem urzędu nie będącym pracownikiem Sali Obsługi Podatnika, który wykonuje swoje obowiązki służbowe na innych kondygnacjach budynku wprowadzono możliwość wezwania pracownika merytorycznego prowadzącego sprawę na salę obsługi w celu załatwienia interesanta na parterze urzędu.
Jedna z toalet, usytuowana na parterze budynku, znajdująca się w sąsiedztwie Sali Obsługi Podatnika została specjalnie przystosowana i oznakowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W budynku na pierwszym piętrze znajduje się sala konferencyjna do organizowania szkoleń i spotkań, lecz nie posiada dostępu dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Na Sali Obsługi w Urzędzie Skarbowym w Mielcu są pętle indukcyjne, w holu przy wejściu zainstalowano wideomofon dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
W budynku zainstalowany jest system sygnalizacji pożarowej z powiadamianiem dźwiękowym i świetlnym. Głównymi drogami ewakuacji z pierwszej i drugiej kondygnacji są dwie klatki schodowe, które na parterze przechodzą w ciąg korytarzy prowadzący do trzech wyjść ewakuacyjnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 12.10.2020 Data publikacji: 12.10.2020 08:22 Data ostatniej modyfikacji: 16.03.2023 10:55
Autor: Urząd Skarbowy w Mielcu Osoba publikująca: Paweł Staszkiewicz Osoba modyfikująca: Teresa Piechowicz-Barzyk
Rejestr zmian