Centrum Obsługi

    Centrum Obsługi

    Centrum Obsługi

    Centrum Obsługi to udogodnienie, dzięki któremu podatnicy mogą załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy.

    W województwie podkarpackim Centrum Obsługi zostało uruchomione 1 września 2015 r. w Drugim Urzędzie Skarbowym w Rzeszowie przy ul. Siemieńskiego 18.

    Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września 2015 r., wystarczy wizyta w jednym z 50 Centrów Obsługi.

    W Centrach Obsługi pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej przyjmują podania i deklaracje, wydają zaświadczenia, informują podatników o ich prawach i obowiązkach. Na stanowiskach komputerowych w Centrach Obsługi podatnicy mają dostęp do Portalu

    Podatkowego Ministerstwa Finansów, ePUAP-u oraz mogą zarejestrować działalność gospodarczą. 

    Centra ułatwiają przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Krajowej Administracji Skarbowej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe przedsiębiorcy mogą m.in.:

    • złożyć deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od   samochodów osobowych lub uzyskać potwierdzenie zapłaty akcyzy,
    • złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszenie płatnika składek, zgłoszenie osoby ubezpieczonej, deklaracje rozliczeniowe, raporty miesięczne).
    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 21.08.2017 Data publikacji: 06.11.2015 14:40 Data ostatniej modyfikacji: 21.08.2017 15:22
    Autor: Mirosław Kozak Osoba publikująca: Edyta Furman Osoba modyfikująca: Paweł Staszkiewicz
    Rejestr zmian